Mycket på gång

We are back! Vi är tillbaka från ett varmt och soligt Split, och jag har en hel del bilder från vår resa. Nu ska jag dock vara lite dum och vänta ett tag till med att göra ett Kroatien-inlägg för jag har en hel del annat på gång just nu. Om ett par timmar ska vi på middag med Alexandra och Robert, ikväll ska jag packa väskan igen och imorgon tar jag tåget ner till Helsingfors. Det kommer vara Daniela, Felicia och jag i dagarna två, och imorgon kväll joinar även ett helt gäng andra (nya för min del) människor oss när Daniela och Niko ordnar Sommarolympiad. På söndag har vi ännu en brunch inbokad och jag tror att denna helg kommer bli så galet bra och rolig. Det finns helt enkelt inga andra alternativ när jag får tillbringa tid med två av de bästa människorna jag vet <3

Hoppas ni får en fantastisk helg! Och just ja här får ni en liten sneak peek av Split, mer bilder får ni nästa vecka när jag kommit hem från huvustaden och har lite mer tid på mej.

Publicerad 14.07.2017 kl. 14:50

Familjehäng, kalas och mys

Både igår och idag har vi tillbringat tid med Rons familj, igår hälsade vi på hans fadderbarn och idag har vi varit på 5 års kalas för Malva. Det bjöds på god fika med både tårta, söta pajer, glass och jordgubbar doppade i choklad (min favorit!) och förutom det satt jag i en evighet med lilla My i famnen. Alltså OM hon e söt, och OM hon e mysig! Så söt, så mysig och gärna skulle jag ha en egen liten My hemma. Dessvärre är det inte dags för det än, så i nuläget får jag nöja mej med denna mysiga valp och andra hundar jag har möjlighet att gosa med.

Imorgon är det fredag och jag åker till Kristinestad direkt från morgonen. Morgondagens planer är att besöka frissan, luncha med Jessica och hänga med familjen. Jag tror det blir en riktigt rolig helg och nästa vecka åker vi till Kroatieeeeeen! What?? Jag kan knappt fatta det :D

Ni får ha det så bra i helgen så hörs vi igen om några dar!

Publicerad 29.06.2017 kl. 23:52

En midsommarhelg

En lite sen men härlig bildbomb från mitt midsommarfirande, en helg som tillbringades både hemma och på en strand. Dessutom var det min allra första midsommar firad i Jeppis. Tänka sej att Ron fick mej övertalad till att inte ha allt för storslagna planer för midsommaren! Han vet nog vilka knappar han ska trycka på handär Snellman. (Ok, hoppas jag inte har allt för seriösa läsare nu).

På midsommarafton knackade fingäster på dörren klockan 16 och när männen satte igång med att förbereda maten satte vi kvinnor oss ner och lekte med lilla stora killen som nyss fyllt 1 år.

Hur vardagsrumsbordet ser ut när man har besök av små ettåringar :)

Efter tusen olika köttsorter, sallader, potatis och halloumi slevade vi även i oss varsin portion av chokladmousse med jordgubbar och hallon (made by yours truly). Helt ok för att vara min första mousse och även gästerna gillade den, jee!

Efter all god mat klädde vi på oss varma kläder och styrde kosan mot Fäboda. Där fann vi efter några om och men vänner sittandes vid en brasa och vacker utsikt.

Det var den midsommaraftonen (?) det! De flesta på bilden lämnade kvar när vi åkte hem vid 00.30-tiden för de skulle tälta där. Tyvärr har vi inget tält. Och inga sovsäckar heller för den delen, så vi kunde inte sova där. Äsch, vad synd... :D

Lördagen tillbringades bara hemma, med god mat, rosévin, film och yatzy och på söndagen fick vi mysa med en och annan hundvalp vid svärisarna och självklart fick vi också några pizzaslices när vi ändå var där! ;)

Publicerad 27.06.2017 kl. 23:19

Soligt veckoslut

Måndag igen och sista veckan i jobb för detta "läsår". Jag har haft en riktigt härlig helg med min fina sambo, Ron.
I fredags chillade vi bara hemma men på lördag var vi på kaffe till Rons föräldrar och sen åkte vi till Strandis för att äta middag i det underbara vädret.

Jag tog deras varmrökta lax med nypotatis och gräddfilssås och det smakade suveränt, plussa på bra väder och bra sällskap - 10 poäng helt klart! Påväg hem stannade vi vid Rons syster med familj för kaffe och valpmys med deras lilla nykomling och på kvällen hängde vi med Alexandra och Robert.

På söndag åkte vi till svärisarna igen för att prova fixa egengjord pizza i deras pizzaugn.
Mycket godare än många pizzor jag smakat, en tiopoängare det med!

Det blev en helg med många härliga stunder, helt enkelt det perfekta sättet att avsluta en vecka på.
Nu är jag laddad inför denna vecka, sista jobbveckan före semester!

Publicerad 19.06.2017 kl. 13:33

Lite semestertankar

Hej på er! Klockan är ganska lite än men jag har slutat jobbet och redan hunnit dricka mitt kaffe. Om en stund ska jag gå ut och lägga mej i solen och senare idag när Ron kommit hem ska terassen oljas. Egentligen skulle vi spara det till semestern men varför inte göra det nu när vädret tillåter det och på semestern kan man ju göra lite mer viktiga saker som t.ex. resa, koppla av, träffa vänner och hitta på roligheter!

Ja och på tal om semester så har jag endast fem arbetsdagar till så slänger jag upp fötterna på bordet och inleder min sommarledighet. Sedan jag var 14 år har jag jobbat alla somrar, förstås inte hela sommaren varje år men ganska stor del av sommaren ändå. Så även fast jag älskar mitt jobb kommer det sitta fint med en hel månad semester! Hur har ni andra det på semesterfronten? Ska ni jobba hela sommaren eller ha lite ledigt?

Publicerad 15.06.2017 kl. 13:19

Snapshot Sunday

Vi kör en Snapshot Sunday eftersom jag uppdaterat så lite dom senaste månaderna. För en gångs skull har jag inte haft dåligt samvete, och jag tror knappast någon lidit av att jag inte uppdaterat här. Jag vet också att många inte tycker om när man bloggar om saker som hänt för flera veckor sedan, men nu tänkte jag faktiskt göra ett inlägg med bilder från den senaste tiden. Ni får helt enkelt stå ut nu och helt enkelt vänta på nästa inlägg istället.

En helg i Vasa, 26-28.5
Vin, prat, shopping, utgång, filmtittande och Freya! <3

En helg i Kristinestad, 2-4.6
Kortspel, studentfest, söndagslunch with a view, årets första camping-glass, Ron, familjen! <3

Publicerad 11.06.2017 kl. 18:29

Eurovisionsfavoriten

Bulgarien, Kristian Kostov - Beautiful Mess ♥
Publicerad 16.05.2017 kl. 20:40

Helg i Kristinestad

Ja hörni här ekar det tomt, och i ärlighetens namn har jag loggat in många gånger sen sist men inte känt att jag kan formulera mej bra och jöra välskrivna inlägg. I helgen besökte jag Kristinestad så det tänkte jag skriva lite om nu, och hoppas att det blir helt okej så jag får motivation att skriva igen snart.

I fredags satte jag mej bakom ratten och åkte själv till familjen. Det jag sett mest framemot med denna helg var utan tvekan att umgås med min moster och hennes man som nuförtiden bor i Berlin och som jag träffar ungefär en gång om året. Vi åt en god tortillagratäng till middag som min syster gjort, drack kaffe, kollade finalen i Let´s Dance och umgicks hela kvällen. På lördag väckte vi mostern 8.30 med frukost på sängen eftersom hon fyllde 45 år och efteråt satt vi kvinnor och pratade - så himla mysigt fast klockan inte var så mycket och jag gärna hade fortsatt sova någon timme till.

På eftermiddagen åkte jag, mamsen, Heli och Kimmo till mormor och morfar som jag heller inte sett på sååå länge.
Där bjöds det såklart på både lite salt och sött till kaffet, så gott!

På lördagkvällen satt jag på med Oliwia och vi körde runt i Kstad ungefär 45min före vi åkte hem till våra familjer och kollade eurovisionen såklart. Jag var inte så värst taggad efter att Finland åkt ut, men hejade ändå Bulgarien till en andra plats och det var jag ganska nöjd över sist och slutligen!

På söndagen nalkades det självklart morsdag. Frukost och lite presenter på sängen åt min kära, fina mamma! En mysig tradition som vi håller fast vid varje år. På eftermiddagen åt vi en god morsdagslunch på restaurangen Gastro i Kristinestad och sen plockade jag upp Oliwia för att börja färden hem till Jeppis igen.

En mysig, lugn och skön helg i Kristinestad med familjen <3 Hoppas ni också hade en bra helg!

Publicerad 16.05.2017 kl. 14:33

Ett nyöppnat café

När ett nytt café öppnar i närheten är det ju självklart att man ska testa det. Som jag berättade tidigare hade jag och Sara bestämt kaffedate till i dag och Sara föreslog att vi skulle ta vår fika på FIIKA som öppnade idag (om jag inte har riktigt fel).

Inredningen och atmosfären får 10/10 poäng, det var bra mängd platser men samtidigt var det väldigt mysigt och det tycker jag är viktigt när jag går på café. Atmosfären är liksom hälften av upplevelsen. Cafe latten och kokosbollen jag tog gick inte heller att klaga på, den kombon är i min värld ett säkert val som inte borde gå fel.

Efter cafébesöket gick vi in via några klädbutiker före Sara skjutsade hem mej och nu känner jag att jag fått en bra start på helgen. Veckans bästa dag imorgon och jag ser framemot helgen som kommer bestå av åtminstone mat- och samlarmässan i Bennäs och troligtvis även nåt annat kul. Trevlig helg på er!

Publicerad 04.05.2017 kl. 21:00

Promenad i vårvädret

Idag på jobbet konstaterade jag att vädret var så otroligt fantastiskt och det gjorde mej så glad. Vädret påverkar mej mer än jag skulle hoppas, men åtminstone inte på ett negativt sätt denna gång. När Ron for på innebandy åkte jag till Prisma för lite mathandlande och när jag packat upp kassarna hemma gick jag ut på en halvtimmes promenad.

Solen kikade fram mellan trädtopparna och en gång var jag tvungen att stänga av musiken
för att lyssna på fågelkvittret som gav mej riktiga vårkänslor.

En glad Heidi på en uppfriskande vårpromenad. Hoppas på fler kvällar som denna,
för det är då jag har som mest motivation att gå ut och vandra
(ja, jag säger att jag är ute och vandrar fast det inte är någon hurtig hike jag är på)

Oj härliga sol vad jag vill att du ska stanna hos oss och lysa ofta, ofta!

Nu är jag peppad inför två jobbdagar till denna vecka och sen är det helg igen.
Har inga större planer inför helgen än men imorgon ska jag på kaffe med Sara och det blir säkert riktigt mysigt!